piotrek_os, a który to konkretnie, bo kojarzę co najmniej dwie stacje na Puławskiej?
[O1] 2.0 benzyna 1999r gaśnie na gazie
Zwiń
X
-
[O1] 2.0 benzyna 1999r gaśnie na gazie
Witam,
Mam w swojej skodzie niedawno zainstalowaną instalację gazową ( pod koniec listopada), z którą są ciągłe problemy.
W grudniu robiłam remont silnika - palił olej - tak to się chyba nazywa. Po wymianie pierścieni jeździłam ponad miesiąc czasu na samej benzynie - wszystko było ok, żadne kontrolki się nie świeciły ani nic takiego.
Ponad tydzień temu zaczęłam przełączać na gaz - i zaczęły sie problemy. Cały czas świecił się check, do tego najpierw przed przełączeniem z benzyny na gaz auto gasło a po kilku dniach auto też w czasie jazdy na gazie zaczęło gasnąć i to dość często, bez różnicy czy była to prędkość 180km/h czy 50 km/h.
Byłam tam gdzie montowałam gaz - powiedzieli że trzeba było zmienić parametry itp i teraz będzie już dobrze. Nie zdążyłam przejechać km po wyjeździe od nich auto zgasło 3 razy!
Po podłączeniu pod komputer wychodzi "zbyt bogata mieszanka paliw" czy jakoś tam.
Do tego wszystkiego kontrolka check zgasła w momencie wyłączenia lpg.
Czy jest ktoś tutaj kto ma ten sam model auta i ma instalację ? Czy wy także mieliście takie problemy ? Jakie instalacje macie założone ?
Zależy mi na tym aby dojść do tego co dzieje się z tym autem.
Podkreślam że jestem kobietą, nie wszystkie nazwy jestem w stanie zapamiętać, i nie wszystko dokładnie zrozumieć, więc proszę o wyrozumiałość.
Skoda Octavia, 1999r , 2.0 benzyna SLX !
-
-
Magdaa, mam dokladnie ten sam silnik przebieg juz 280 tys km z tego na gazie jakies 150 tys km instalacja gazowa BRC i nie mam z nia zadnych problemow. Jezeli na benzynie jezdzi bez uwag to pewnie cos Tobie spierd..... z montazem instalacji. Nalepiej zorientuj sie gdzie w Twoich okolicach jest dobry wasztat gdzie montuja gaz i jedz tam. A tych "fachowcow" unikaj z daleka.
Komentarz
-
-
U kogo montowałaś (o ile we Wrocławiu)?
Masz gwarancje więc ją egzekwuj. Jak nie uda sie im doprowadzić auta do stanu używalności i muszą zdemontować instalacje - ale to raczej ekstremalny przypadek.
Możesz pojechać do gazownika na terenie giełdy samochodowej (chyba AGAZ ale nie jestem pewien) - gość jest dobry i niech zerknie na instalacje - może sama regulacja wystarczy.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez ahmed799Magdaa, mam dokladnie ten sam silnik przebieg juz 280 tys km z tego na gazie jakies 150 tys km instalacja gazowa BRC i nie mam z nia zadnych problemow. Jezeli na benzynie jezdzi bez uwag to pewnie cos Tobie spierd..... z montazem instalacji. Nalepiej zorientuj sie gdzie w Twoich okolicach jest dobry wasztat gdzie montuja gaz i jedz tam. A tych "fachowcow" unikaj z daleka.
A jaki koszt był Twojej instalacji gazowej ?
jacog montowałam w Albazie na Pięknej. Tak jak napisałam wyżej, jest to moje drugie auto z lpg montowanym w tym zakładzie, z tamtym nie było żadnych problemów, a z tym to koszmar :/
Tyle że oni twierdzą że wszystko jest ok, a tak na prawdę po ich minach widać że nie wiedzą o co chodzi że auto gaśnie.
A czy możliwe jest aby były jakieś problemy z elektryką ? Bo nie wiem już gdzie mam uderzyć z tym problemem. Mój mechanik rozkłada ręce, a w gazowni mnie zwodzą, i jeszcze tato podsunął mi pomysł elektryka, więc na poniedziałek się umówiłam, ale nie mam pojęcia czy to coś pomoże :/ chociaż spróbować nigdy nie zaszkodzi.
Komentarz
-
-
Ja bym zrobił tak, skasować błędy w sterowniku silnika, pojeździć pare dni tylko na benzynie i powtórnie odczytać błędy - jak będziesz w okolicach Legnickiej moge Ci to zrobić. Jeśli blędów nie będzie to wtedy uderzyć do jakiegoś innego warsztatu gazowego aby ktoś obiektywnym okiem spojrzał czy instalacja jest prawidłowo założona. Jeśli tak to regulacja.
Może remont spartolony? Jakiś waż od recyrkulacji spalin został przedziurawiony lub niepodłączony.
Komentarz
-
-
przecież pisze w pierwszym poście, że na benzynce wszystko grało... więc po co znowu jeździć tylko na benzynie w celu sprawdzania błędów?
jeśli mamy w jakiś sposób pomóc, oprócz gremialnego wskazywania, że najlepiej to zmienić zakład, to poproszę o kilka konkretów dotyczących instalacji gazowej:
co to jest ? sekwencja, jakiej marki elektronika, reduktor, , jakie wtryski; oraz dokładniejszy opis - kiedy gaśnie. zakładam tak, że przy przejściu z benzyny na gaz, a w czasie jazdy to w którym momencie?
kiedy zapala się check? - od razu po załączeniu gazu, czy po jakimś określonym czasie jazdy?
daj koleżanko jakies bliższe dane, to postaram sie przynajmniej naprowadzić co to może być.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Magdaa huwe jest guru !! Mam ten sam silnik co Ty i tez mialem problem z LPG.
Zjezdzilem prawie wszystkie zaklady LPG we Wrocku. Nikt u nas ni dal rady. Przyjechal huwe przy okazji i po trzech wizytach wyleczyl mi auto. Polecam
Jesli masz BRC S24 to mam interfejs do tej instalacji i mozemy zastosowac wskazowki ktore wskaze.pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
jacog tylko jeżdżąc na samej benzynie check się nie zapala - nie ma żadnych błędów.
Błędy pojawiają się przy jeździe na gazie :/
Zamierzam odwiedzić inny warsztat lpg - czy jakiś dobry znasz ?
huwe postaram się odpowiedzieć na te wszystkie pytania dobrze. Więc:
Ogólnie instalacja to chyba Elpigaz - tak przynajmniej odczytałam
Zbiornik ZT 630-53
Reduktor VEGA-i do wtrysku gazu
Przewód gazowy DXX Elpigaz
Wielozawór Elpigaz A T0202a 225/30 - TOR
Obudowa gazoszczelna Stako
Wlew gazu Elpigaz
Wtryskiwacz SW 4-sekwencyjny Stella
Komputer sterujący 4 cyl. Elisa Nord / Stella Nord
Wtrysk wielopunktowy.
Pierwszy raz zgasło mi na autostradzie przy prędkości 180km/h . Po tym zaczęło gasnąć już cały czas - czy to na niskich obrotach czy wysokich, ale zauważyłam że jednak znacznie częściej przy niższej prędkości i niskich obrotach ok. 50-60km/h
Przy przejściu z benzyny na gaz - gasło każdego dnia, ale tylko rano, bądź jak wyjeżdżałam z pracy, czyli postoju dłuższym niż 8 godzin :/ A także szarpało nim, tak jakby się dusił.
Z tym checkiem to jest tak że zapala on się tylko na gazie - i potem czy jadę na benzynie czy na gazie to on i tak świeci, aż do usunięcia przez podłączenie pod komputer. Błąd jaki głównie tam wyskakuje to "zbyt bogata mieszanka paliw" .
Teraz stało mi się tak że w momencie kiedy wyłączyłam lpg, przejechałam kawałek na benzynie - check zgasł i już się nie świeci.
Z checkiem miałam problem od samego początku - najpierw spaliny, a potem znikał mi olej. Przez ten cały czas check głownie i tak zapalał mi się w czasie jazdy na lpg i tak już zostawał aż go usunęłam.
Potem zrobiłam remont silnika - wszystko było dobrze, check nie zaświecił ani razu, żadnych problemów z autem - tylko dopiero się wszystko zaczęło jak zaczęłam znowu jeździć na gazie.
Nie wiem czy te informacje są w pełni wyczerpujące, jeśli nie to bardzo prosze o napisanie jeszcze jakich informacji brakuje.
Komentarz
-
-
mialem tak samo "zabogata mieszanka "pablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
dokladnie a wlasciwie to w jej poprawnym zaprogramowaniupablo_doctor
Rozdawajmy sobie punkty za rzeczowe informacje
CB-RADIO MIDLAND 220 modyfikowany - /15W Roger Beep / , odwiercona antena na środku dachu - obecnie LEMM 160
http://picasaweb.google.com/pablo.doctor.OCP www.zuart.pl
Komentarz
-
-
problem tkwi ewidentnie w złym zaprogramowaniu instalacji gazowej. mogę również podejrzewać, że zostało źle wykonane przepięcie wtrysków.
jak mniemam gaśnięcie występuje przy wysprzęgleniu - nie wyobrażam sobie, że ciśniesz auto na 180km/h i w tym momencie nagle nie masz gazu pod nogą bo silnik zgasł - zakładam, że przy tej prędkości wysprzęgliłaś. sprowadza się to do tego, że sterownik gazu źle wysterowuje wtryskami na tzw. cut-offie.
swoją drogą to w programie elpigazu można tak namieszać z powrotem na jałowy, że dziwie się, że gazownik tego nie zrobił -nawet dla sprawdzenia jaki to będzie miało wpływ na funkcjonowanie całości....
więcej można powiedzieć po podpięciu kompa pod gaz i jazda w trasę.
co do szarpania przy zimnym silniku - po przejsciu: albo zbyt niska temperatura do przejścia, albo zalewanie silnika gazem - czyli : wracamy do punktu wyjścia : programowanie.
co do instalacji : ...w zasadzie można nazwać to tak ; polska mutacja włoskich systemów - aeb, omvl. czy lepsza, czy gorsza.... nie wypowiadam sie . jedno jest pewne , poza zakładem montującym elpigaz niewielu będzie chciało pochylić się nad problemem.
jeśli nie znajdziesz jakiegokolwiek rozwiązania, to powiem tak : będę we wrocku za dwa tygodnie - ale najpierw sprawdzę, czy dam radę się połączyć z tym komputerkiem. Jeśli tak, to będę mógł przynajmniej sprawdzić jakie masz parametry pracy na gazie.Zenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Z tego co napisałeś zrozumiałam że głównie chodzi o to że mam źle ustawioną instalację.
Więc skoro mam źle ustawioną, to ludzie którzy mi to robili, po podłączeniu do kompa, powinni to odczytać ?
Więc, po podłączeniu do komputera, po naciskaniu czegoś tam w nim - pan stwierdza, że wszystko jest ok, i już będzie działać dobrze. Jednak dalej jest to samo - czyli jednak nie umieją sobie z tym poradzić.
Czy w momencie pojechania do innego zakładu montażu gazu, i kiedy oni mi to dobrze zrobią - stracę gwarancję dana przez zakład w którym montowałam gaz ?
Ten tydzień zamierzam poświęcić na doprowadzenie do ładu instalacji gazowej. Jeśli jednak by mi się nie udało, to w momencie kiedy Pan wybierałby się do Wrocławia chętnie skorzystałabym z pomocy.
Komentarz
-
-
z gwarancja na LPG jest tak , że na składniki systemu daje ja producent - elpigaz. na montaż zaś zakład montujący. i na styku tych dwóch elementów zawsze powstaje zgrzyt - bo nie działa, bo elementy zepsute, czy tez montaz spaszczony.
z softem gazowym jest tak, że nie pisze od kopa dużymi literami : jest źle. Wnioski wyciąga się po analizie : czasu wtrysku, ciśnienia gazu, temp gazu, .... i wielu innych czynników.
proponuje podjechać do drugiego zakładu , polecanego we wrocławiu przez elpigaz jako zakład montujący. i proszę wymagać, aby po ewentualnej korekcie w oprogramowaniu gazowym pracownik wsiadł do samochodu jako pasażer i jazda w trasę próbną. I zawsze jedziemy tak, aby złapać te momenty, w których występowało niedomaganie. powtarza się mankament - powrót na warsztat i grzebiemy ... do skutku. na stronie elpigazu jest tez kontakt do opiekuna regionu dolnego śląska - może warto nawet i jego lekko uruchomić.
trzeba też brać pod uwagę taka banalną sprawę : remont silnika odbywał się PO montażu LPG. zazwyczaj mechanik nie zajmujący się LPG trzyma się od instalacji z daleka, a jak już musi, to zazwyczaj podepnie coś na odwrót ( moje doświadczenia z uruchomieniem instalacji po wymianach silników, remontach głowic ) ale zakładam, że taki banał jak prawidłowość podpięcia wtrysków to panowie którzy montowali to sprawdziliZenuś pa pa teraz gra nam rcd310- i bardzo fajnie gra. masz problem z LPG - walnij na PW - postaram się pomóc
Komentarz
-
-
Jeżeli chodzi o instalację to również miałem problem z szarpaniem przy jeździe wina wtrysków gazu bo to są najtańsze i źle u mnie były ustawione za duże ciśnienie. Polecam zmiana gazowników znaleźć polecany warsztat gdzie porządny spec bawi się w sekwencje gazową i jest do tego elektronikiem. Wiem że trudno dziś takich znaleźć ale zapłacisz nie dużo. JA w Poznaniu znam taki warsztat gdzie problem rozwiązał się i kosztował 100 pln. Instalacje montują ludzie którzy nie do końca wiedzą co i jak - podłącza jeździ oki a tu trzeba również w elektryce auta to zestroić.
Komentarz
-
Komentarz